Vegan a.k.a. Butterkaka

Photobucket

Idag roade jag mig i Björnlanda Försammlings ungdomsgrupp! Men innan det så var jag, Daniel, Maria och Angelica på uppdrag att skffa oss lite fikagrejs a.k.a. butterkaka! Vi tänkte att cafét på Torslanda Torg skulle passa sig fint. Men ack nej. Det var stängt så det blev Hemköp. Där fick jag min älskade butterkaka som jag tog med på färden till försammlingshemmet.

Men under resans gång på bussen så får Maria ett infall och säger att vi skall gå av på min hållplats. Vi lyssnade på detta infallet. Detta slutade med att vi insåg precis när bussen åkte att vi inte skulle gå av här. Så vi gick till Lilleby kiosken för att vänta på bussen. Maria och Daniel tog varsin pommesfrits och jag tog en 150g:are. Angelica bara satt där och satt.

När jag väl hade tagit min kära butterkaka till försammlingshemmet så fick jag träffa den "hemliga gästen" som skulle presentera hur det är att vara vegan. Efter presentaionen så blev det lite diskussion. Alla tyckte att jag lät arg på veganen (som att folk inte har varit arga på en vegan förr). Men jag sa bara vad jag tyckte. Han blev tydligen upprörd men det får han leva med... Eller döda med... jag släpper det nu. Iallafall jag skall bättra mig lite mer och köpa ägg från frigående minkar istället för inlåsta höns.

Jag har fortfarande inte ork att stava rätt. Vad har det blivit av dagens-ungdom. Man orkar ju inte ens kolla igenom sina texter för rättstavning längre. Det är all den där jävfla HIP-HOPPENS fel!

Kommentarer
Postat av: Angeloo

charmig bild (Y) jag är bra på att sitta :)

2009-02-20 @ 17:11:02
Postat av: maria

hahahaha XD

2009-02-20 @ 17:17:29
URL: http://nogg.se/surcatten
Postat av: Kebabbzziiic 424

Det är lätt att bli irriterad på växtätare :P Lämna växterna till djuren ! :D // Din fruktade utlänning

2009-02-21 @ 22:34:25
URL: http://fcbarcelona.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0